lördag 16 januari 2016

Ett uppryckningsförsök

Det är inte mycket kul med mig så här års. Jävla skitmånader är de, januari och februari. Egentligen vet jag inte varför just nu. Det är snö och hög skön luft, vi är inte luspanka, vi har ett ledigt sportlov att se fram emot och en skidresa för första gången. Alla är friska och det är kul på jobbet.

Men ändå har jag en humörblockering. Så har det alltid varit. I januari och februari har jag konstant PMS och vill bara sitta inne och se på TV. Jag saknar advent och julen och det hjälper inte att tänka att vi går mot ljusare tider för det är helt enkelt för MÖRKT.

Är det grått och trist vill jag flytta till lägenhet och slippa se den sunkiga trädgården, det grönmögliga staketet och allt som ser eländigt ut på vintern men som kamoufleras av grönska på sommaren. Är det mycket snö vill jag flytta till lägenhet så jag aldrig mer behöver skotta snö.

Jag går i ide och sen vaknar jag i mars. Då fyller lillebror år och man måste samla ihop sig. När det närmar sig kalas brukar det börja kännas trångt i radhuset och jag kollar Hemnet.

Men sen kommer ju ändå våren. Och när jag gjort det första rycket i trädgården och druckit första kaffet i ett någorlunda röjt uterum så blir allt bra igen. Och jag vill aldrig mer flytta eller deppa i soffan.

Nu har jag gnällt tillräckligt för att kunna skriva nåt peppande:

Solen är uppe 40 min längre än för en månad sen.

Om en månad är solen uppe två timmar längre än idag.

Jag får ta och köra mitt dagliga mantra lite oftare så kanske det hjälper:

GET YOUR SHIT TOGETHER

Ha det gott och låt inte mörkret ta över!

1 kommentar:

  1. Hej, nu letar man efter alla postiva saker, visst är det skönare att det är rejält kallt med vit snö än slask och tö grader. Vi röjde alla julgrejor den 13:de ocg satt upp ljusa gardiner som släpper im mera dagsljus, men älskar värme , gärna runt de 30, salta bad, god medelhavmat och dryck, får väl fuska med Mussaka en dag och lite ouzo, så ge inte upp , snart blommar det i rabbatterna igen, H det gott

    SvaraRadera

Gör mig glad - skriv en rad! =)