tisdag 29 december 2015

Fem i tråk

Livet består av en massa roliga grejer. Och en hel del tråkiga. Någon har tydligen bestämt att det måste vara så. Hen borde få sparken för det eftersom tråkiga saker är hejdlöst tråkiga att genomföra.

Här ska ni få en lista över mina tråkigaste saker - nerifrån och upp.

5. Heminredning. Titta på det, prata om det, utföra det och läsa om det. Jag är oerhört ointresserad av både soffor, tapeter, dukar, kuddar, gardiner and so on. Såvida det inte rör sig om nåt roligt loppisfynd, då kan de vara lite mindre tråkigt ;)

4. Handla kläder. Gå i köpcentrum och shoppa i allmänhet och köpa kläder i synnerhet. Tråkigt tråkigt tråkigt.

3. Städa. Ingen mer kommentar. Det är bara tråkigt att städa. Genuint tråkigt.

2. . Laga mat. Tar bara tid och generar massor med disk. Och själva ätandet går jättefort. Summa: mycket jobb för lite kul.

1. Handla mat. Fy fan för denna skittråkiga tidsödande arbetsuppgift. Jag gör vad som helst för att slippa. Linas matkasse och Mathem.se är mina bästa vänner men ibland måste man ju ge sig iväg till en vanlig affär. Bläh.

En annan gång när jag är på bättre humör ska ni få en lista över saker jag gillar. Men nu måste jag köra till Maxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)