torsdag 29 oktober 2015

Timehop

Jag älskar appen Timehop. Jag lever ju ett ganska aktivt liv - inte aktivt som i "sportigt" men aktivt som i "jävlar så mycket det är att göra hela tiden". Och ofta tänker jag:

Varför är det så stressigt nu? Så här har jag aldrig haft det. Åh bara detta, och detta och sen är det lugnt. Hur ska jag överleva tills dess? Jag gör nog inte det.

Men sen jag skaffade Timehop så har jag fått veta att mitt liv har sett ut så här i många år. Timehopen berättar för mig om att det är så mitt liv ser ut till vardags, att det också finns pauser, att jag har roligt och att jag överlever år efter år. Och att jag åker på scoutläger samma tid varje höst (om jag eventuellt råkat glömma det) och att jag är ganska gnällig.

Jag har en vän som ofta säger GET YOUR SHIT TOGETHER till mig när jag gnäller och tycker synd om mig själv eller flippar ut för nån skitgrej. Med versaler säger hon det. Och dessa magiska ord hjälper allltid.

Nu är jag i Stockholm, har kurs i två dagar. Det är en del resande just nu.

Det är svårt att jobba upp nån slags entusiasm precis nu kl 07.06. Men när deltagarna kommer kommer också entusiasmen. Det kommer att bli en rolig dag!

Och ikväll är jag hemma igen med en ledig fredag i sikte! Då jävlar ska jag ligga på soffan. (I typ en halvtimme, sen blir jag rastlös och börjar hitta på grejer att göra.)

Men nu, alldeles strax, ska jag GET MY SHIT TOGETHER och asa mig ut ur ett hudfärgat hotellrum och ut till Gamla Stan.

Ha en skön dag gott folk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)