lördag 3 oktober 2015

Resumé

Attans. Jag har ju nästan lagt ner bloggen. Det får inte hända. Jag har ju så många ord. Men så lite tid.

Det händer ju grejer hela tiden. Oftast roliga saker. Vi var på ett jättebra scoutläger i Lysekil i somras. Det var sunkigt väder både före och efter men inte under. Jag badade och tvättade håret i 16-gradigt vatten och kände mig som en viking.

Sen var vi i Krakow en vecka och det var ju magiskt som vanligt. Men 35 grader varmt. Det var fanimej olidligt. Jag vill aldrig mer uppleva sån värme.

Jag har också fyllt 40. Det var först jobbigt. Men sen kul. Festen var väldigt kul. Vi lekte lekar och Jan Johansen sjöng för mig. Och vi var iväg en hel helg med en massa fina vänner som hjälpte mig att ordna festen. Och alla övriga gäster verkade ha kul. Jag är sjukt nöjd med mitt 40-årsparty.

Jag har också varit i Prag. Det var fantastiskt där. Åk dit.

Förra helgen var jag i Warszawa med Mia, Anna och Nina. Det var en present till mig. Mycket roligt hade vi. Man borde ju fylla 40 oftare känner jag.

Warszawa är en märklig stad. Ganska ful men oerhört intressant. Spåren av Andra Världskriget är väldigt tydliga. Och efter den långa kommunisteran. Och när muren föll öppnades dörrarna och in vällde västvärlden och det blev väl sådär snyggt. Warszawas skyline är intressant, om inte annat. Nina och jag var på The Warsaw Uprising Museum i fyra timmar. Övriga tröttnade efter två.
Jag är helt insnöad på WW2.

Idag ska jag och barnen på kräftskiva med övernattning. Tjohoo. Och Stina har tuggat sönder min ena hörapparat. Inte tjohoo. Jävla hund, borde få stå i skamvrån i en vecka. Tur att man har drulleförsäkring.

Chrille åker på grabb(gubb)-resa till Turkiet ikväll. En hel vecka. Jag har laddat frys och kyl fulla med halvfabrikat och bjudit in mamma.

Nu har Johanna duschat klart efter simmet, dags att dra vidare.

Hejdå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)