onsdag 29 april 2015

Jag kanske har sagt det förr men...

Fy fan vad jag hatar hushållsarbete av alla slag. Jag hatar att städa, organisera, röja, tvätta, laga mat, renovera och inreda. Jag skulle kunna jobba 12 timmar per dag bara jag slapp hemmajobbet. Bläh.

Vilken tur att jag inte är en halvfattig hemmafru för hundra år sen. Eller bondmora på 1800-talet. Tänk att bara gå och göra hushållsjobb 18 h om dygnet. Eller stärka servetter och krusa grejer. Det är illa nog att jag måste byta sängkläder då och då. 

Trädgården däremot, den gillar jag att pyssla med. Utomhusarbete gör mig inget, jag gillar faktiskt att högtryckstvätta och måla. Rensa ogräs och klippa häcken gör mig inte så mycket heller. 

Just nu har vi en hund som börjat löpa och alla lakan måste i tvätten. På fredag kommer vår nyanlitade städfirma och man borde ju röja så det blir lätt för dem att komma åt. Det är grejer överallt. 

Jag häller upp lite lambrusco och tar de där sabla lakanen. Alternativet är att städa köket...

Önskar er en skön Valborgs/första maj-helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)