söndag 5 april 2015

Det går sådär

Jag skrev ju att jag skulle bli bättre på att fokusera och göra en sak i taget. Det gick bra ett tag. En vecka typ. Sen har det gått sådär. Jag missar vartannat yogapass pga jobb och scouter. Hemmaalogistiken är infernalisk. Huset ser ut som en svinstia. Huvudet värker.

Men vet ni vad, det går rätt bra ändå. Förra helgen hade vi ett superlyckat scoutläger med roliga utmaningar och äventyr, rekord i antal deltagare, inga hemlängtande barn eller andra större bekymmer, bara ett slagsmål mellan min lilla "ängel" och en annan likasinnad upprörd gosse. Den andra killen är dubbelt så stor som Lillebror men jag gissar att Lillebror var dubbelt så arg. Men inga skador tillfogades någon av dem och vi pratade ut, de tog i hand och slogs inte mer. Case closed. 

Som jag trivs med det här scoutandet. Jag är stolt över mig själv som gav mig ut på otroligt tunn is - vad visste jag om scouting och friluftsliv egentligen? Det enda jag var säker på var att jag älskar vara ute och vill lära mig mer om både scouting och uteliv. Det var för fyra år sen. Under dessa år har jag lärt mig massor av de andra rutinerade ledarna. Jag har vågat fråga. Jag har googlat och lärt mig saker tillsammans med barnen. Jag är otroligt imponerad av våra tonåringar som bygger upp en lägerplats och lagar mat till 75 personer i skogen. Och snart är Ärtan en av de stora som inte sover i stugan eller ute i tält eller vindskydd och klarar sig själv i skogen. Själv stannar jag hos de minsta och kokar blåbärssoppa på triangia ett tag till. Men vem vet, kanske kan jag också avancera någon gång :).

Kolla dessa finingar och deras egenhändigt byggda transportmedel!


Och nu är det påsk. Jag älskar påsken. Helst när den är såhär solig. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)