lördag 14 februari 2015

Att göra en god pyttipanna

Jag brukar som sagt aldrig avge några nyårslöften. Men i år har jag nån slags plan. Inte ett nyårslöfte, men en idé om att strama upp min pyttipanna till liv. Om jag inte slutar göra precis allt på en gång kommer det att sluta i totalt kaos. Jag älskar ju att ha mycket i pipen, både på jobbet och privat. Tankarna och handlingarna springer åt alla håll och för det mesta blir det ganska bra. Lite "fort och fel" blir det ju ibland, men på det stora hela tror jag att jag ligger på plus.

Men jag har en känsla av att det långsamt börjar blir tyngre på minussidan. Och eftersom jag dessutom hatar att göra fel och vill lyckas med allt jag tar mig för måste jag ta ett krafttag. Pyttipanna i all ära men jag kanske inte ska göra den på bacon, fisk och kex samtidigt. Jag måste börja blanda rester efter hur de passar ihop. Ena dagen kött, andra dagen fisk.  Ena kvällen läsa skol-brev, andra kvällen administrera scouterna, tredje kvällen långrunda med Stina. Att mejla loppissäljare och gå i Råådalen samtidigt är ju lite risky business. 

En annan varningssignal är väl när man börjar identifiera sig med läkaren J-O från Hipp Hipp och tycker att han ju faktiskt har en del bra life hacks att ta efter.

 

Jag kan inte längre gå och gömma mig bakom "jag är sådan"-parollen. Dags att ta sig i kragen. Jag är inte J-O. Jag kan samla ihop mig och få lite struktur. Jag klarar det. 

En skön helg önskar jag er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)