måndag 9 oktober 2017

Dags igen

Nu är det dags för det årliga blogginlägget. För exakt 352 dagar sen skrev jag att jag saknade skrivandet och skulle ta upp det igen. Istället blev det det längsta uppehåller någonsin.

Det är inte det att jag inte har något att säga. Huvudet är full med grejer och ganska ofta skriver jag inlägg i huvudet. Men sen är det ju så mycket annat man ska hinna med. Jag har försökt läsa en biografi om Winston Churchill sen i augusti och kommit ”ända” halvvägs nu. Jag har iofs hunnit med Fredrik Backmans emellan men i alla fall. Förr kunde jag läsa en bok i veckan... Men i alla fall, Winston Churchill var en intressant man. Visste ni till exempel att man delvis kan blama honom för konflikterna i Mellanöstern? Författaren Bengt Liljegren gör det i alla fall. Usch, tänk att ha det på sitt samvete. Skönt för honom att att han har varit död sen 1965. 

Allt är smartphonens fel. Herregud så mycket tid jag slösar bort på att sitta och zappa mellan appar. Nyheter sociala medier, e-post, sms, Messenger, Whatsappp, fram och tillbaka. Nu ska jag försöka med lite avvänjning. Idag ska jag åka och köpa lite grejer och börja brodera. Ja, ni läste rätt. Korsstygn och ljudbok får bli alternativet till app-zappandet. Nån måtta får det vara. Går det så går det!

1 kommentar:

  1. Jag vet, allt är telefonens fel!! Läser knappt längre, har så mycket att hålla kol på. Ska bara kolla Insta, FB och mailen. Och Aftonbladet och Expressen. Och när allt är kollat har det gått en halvtimme och då är det liksom bara att börja om.. Borde ha mobilfritt en stund innan sänggång. Borde...

    SvaraRadera

Gör mig glad - skriv en rad! =)