lördag 13 juni 2015

Det går kanske inte som på räls men det gör ju inte tågtrafiken heller

Chrille är iväg på några dagars välförtjänt semester.  Samtidigt är det både fotbollsmatch, cup och scoutbasar - samma helg. Och den mest märkliga och otippade grej inträffar - jag klarar att vara med på allt. Match fredag kväll, basarfix hela lördan, cup söndag fm och basar söndag eftermiddag. Tjohoo. 

Det går kanske inte helt som smort men det går. Igår körde jag till fel idrottsplats och undrade varför ingen annan var där tills jag insåg att det kanske var dags att kolla kalendern. Idag skulle jag fjäska för barnen (som kanske inte tycker att jag lagar världens bästa mat) och grilla hamburgare samt fritera pommes. Det slutade med att brandlarmet gick och väktaren från Sector dök upp. Jag klarade mig med mindre brännskador, grytan står i en rabatt och nu vet vi i alla fall att vårt larm funkar bra. 

Imorgon är det alltså cup och jag har för avsikt att åka till rätt idrottsplats. Och äta på McDonalds.

Fotboll. På rätt plats.


Basarfix.

Kvällsrunda

Sagostund






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)