söndag 17 maj 2015

Lägerhelg

Fy satan i helvete som jag frusit i helgen. Jag och barnen har varit på scoutläger. Det har varit ganska mycket sol med iskall vind. Det har regnat och stormat så vi trodde att tälten skulle lyfta. Jag och Johanna höll på att frysa ihjäl första natten pga för tunna sovsäckar. Men sen kom en räddare i nöden och lånade ut en extra sovsäck till Johanna. Jag klädde på mig fyra lager på överkroppen, två på underkroppen och sen blev det aningens bättre.

Men annars har vi haft det bra. Jag och min nye ledarkollega från Spårarna har sett till att vi aldrig mer kommer att behöva koka gröt över öppen eld. För mycket salt och bränd gröt - en oslagbar kombo!

Första dagen riskerade vi bli utan kaffe men en rådig farmor löste problemet med hjälp av grannkåren. Alla barnen var glada i stort sett hela tiden. Ok, kanske inte jättejätteglada när regnet gick igenom deras regnjackor och in i märgen men vid gott mod även då.

Viktor är min hjälte. Först läger i tre dygn och sen blev han hämtad kl 8 och spelade 6 fotbollsmatcher. I samma väderlek. Och bra gick det också!

Summa summarum - en bra helg är till ända, det var skönt med en dusch och nu vill jag inte lämna soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)