torsdag 1 januari 2015

Nytt år, nya utmaningar bla bla bla

Ja då var det nytt år igen. Hujedamej så snabbt det förra gick. Mina flöden i de sociala medierna svämmar över av glada tillrop om det kommande årets utmaningar och löften. Folk hälsar från den ena semesterorten till den andra, kors och tvärs över jorden. Det är kul att se var alla håller hus. 

En del verkar inte göra nåt annat än Facebooka på sina resor, har jag noterat. Inte bara sina nyårsresor menar jag, utan rent generellt. Här får ni en bild på min drink, och sen på förrätten, och sen på en apa och sen på mina barn i solhatt och sen när vi sitter i bubbelpoolen och sen på vår säng bla bla bla.
Det jag tycka verkar lite slösigt med tid. Och ett uns skrytsamt. Kolla här, inte nog med att jag har råd att vara här, jag är dessutom så blasé på sån här lyx så jag facebookar bort halva tiden istället för att njuta av min resa. Men vad har jag med det att göra, det är kanske deras sätt att koppla av. 

Själv njuter jag av att vara ledig och tillbringa tid i mitt hem. I min soffa som inte precis lider av mitt ständiga sällskap under normalsäsongen. Jag njuter av att nattsudda med Chrille framför en skön tv-serie. Vi renoverar Ärtans rum, det är kanske sådär kul men även sånt ska ju göras. Under ledigheten hinner vi också umgås med en massa sköna människor, det gillar jag. 

Och vad önskar jag mig av 2015 då? Jag hoppas att det blir lika bra som 2014. Mer behövs egentligen inte. Jag hoppas att snön kommer snart och ligger i några veckor, att våren kommer tidigt och att sommaren blir lång och varm. Jag hoppas att mina barn är snälla och duktiga i skolan precis som nu och att jag och Chrille fortsätter att trivas så bra ihop som vi gjort de senaste 23 åren.

Jag ska också gå på yoga. Det är väl den enda utmaningen jag gett mig själv, och jag hoppas att den kan ge mig det sista som behövs för att jag ska vara i total balans i min tillvaro. 

Och sen tror jag också att 2015 kommer att ge oss fred på jorden, slutet på all miljöförstöring, inget mer barnarbete i världen och balans i svensk politik. Jag tror också på Jultomten, Påskharen och att Sverigedemokraterna inte är fascister. 

GOTT NYTT ÅR, FOLKS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Gör mig glad - skriv en rad! =)